Overordnet stillingsbeskrivelse

Overordnet stillingsbeskrivelse Skovagerskolen

Skovagerskolen er Vejle kommunes specialskole, hvor undervisning, socialpædagogik og specialbistand gives i et samlet tilbud. Vi er organiseret som en Helhedsskole, hvor det selvstyrende team er omdrejningspunktet i dagligdagen.

På Skovagerskolen er læring og trivsel det centrale. Du skal som ansat være med til at sætte fokus på læringsmiljø. Det betyder, at du har en fagprofessionel tilgang til at skabe udvikling gennem målrettede og målbare processer. Som medarbejder skal du med afsæt i egen faglighed deltage aktivt i et reelt tværfagligt samarbejde med alle andre faggrupper.

Skolen er underlagt Vejle kommunes politikker og værdier:
Det overordnede læringssyn er indeholdt i ”Skolen i bevægelse”

På værdiplan vil vi fremhæve 3, for skolen, væsentlige delpolitikker:
Børne- og Ungepolitik
Delpolitik for Børn og unge med handicap
Vejle kommunes personale politik

Skovagerskolens egne værdier, retningslinjer m.m.

Mål – og værdier kan ses her på hjemmesiden under menupunktet "Vores skole"

Mission
Skovagerskolen er et specialpædagogisk læringsmiljø, med fokus på den enkeltes trivsel, læring og udvikling, i et inkluderende fællesskab.

Vision
At eleven udvikler kompetencer til mestring af:

• Livet
  • Et værdigt liv med betydningsfulde relationer
  • Et aktivt liv i eget nærmiljø, samt deltagende i samfundet
  • Indsigt i egne muligheder, med medansvar for eget liv

Som nyansat vil du blive introduceret til skolens intranet. Som ansat er du forpligtet til løbende at holde dig orienteret på skolens intranet, hvor kan du finde alle skolens politikker og retningslinjer.

På Skovagerskolen mener vi, det er en styrke med mange forskellige faggrupper. Alle har ansvar for at bringe eget fagområde i spil i et tværfagligt samarbejde. Fællesskabet er afgørende, og videndeling er helt nødvendig for, at vi fortsat kan løse opgaven bedst mulig.

Vi giver et stort ansvar til medarbejdere i tillid til, at opgaven udføres professionelt og i overensstemmelse med de rammer, der er for arbejdet.

Vi forventer, at medarbejderne arbejder anerkendende, og er i stand til at se muligheder og potentialer i de daglige opgaver og udfordringer

Grundlaget for arbejdet på Skovagerskolen er helt overordnet Folkeskoleloven

Vedtaget på MED d. 13.6.2014