Evaluering af undervisningens kvalitet på Skovagerskolen

NOTAT - Evaluering af undervisningens kvalitet – juni 2023

Skovagerskolen har fokus på Low Arousal som pædagogisk metode og som et gennemsyrende børnesyn, og dette fokus fortsætter. Der er fokus på at forældre også inddrages i den pædagogiske tiltag, og vi har derfor i skoleåret 22/23 haft oplæg for forældre om Søhestemad, et oplæg som alt pædagogisk personale også har haft. I skoleåret 23/24 kommer endnu et oplæg for forældre, som personalet også har haft. Dette for at understøtte det gode forældresamarbejde og elevernes faglige og sociale udvikling.

Skovagerskolen har i skoleåret 22/23 haft fokus på at optimere det tværfaglige samarbejde endnu mere, således at de mange faglige kompetencer vi har på skolen, kommer bedst muligt ud til alle elever. Der er iværksat konkrete tiltag som opstartes i skoleåret 23/24, og som vi løbende evaluerer på.

Skovagerskolen har i foråret 2023 haft en drøftelse om, hvordan vi sikrer et bedre evalueringsgrundlag for kvaliteten af undervisningen på skolen. Der vil derfor i kommende skoleår være fokus på at indsamle data omkring arbejdet med og progressionen i elevernes sproglige udvikling, samt livsmestring generelt.

Data forventes at blive indsamlet dels via survey til personalet, gennem teamsamtaler, samt med støtte fra skolens PLC omkring bruges af kommunikationshjælpemidler på skolen.