Procedurer ved sygdom, ferier og kørselsændringer

Det gode samarbejde er afgørende for, at eleverne får en god busoplevelse, og derfor har vi lavet nogle arbejdsprocedurer ved ændringer af kørsel, sygdom, samt ferier.

Ved sygdom:

• Forældrene kontakter HB Care/Flextaxa fra morgenstunden og meddeler at barnet er syg, og ikke skal med bussen i dag.
  • Forældrene kontakter skolen for at give besked om sygdom
  • Længerevarende sygdom skal meddeles til skolen eller til Jeanette via mail eller AULA

Ved enkelt-aflysninger/fridage:

• Forældrene giver besked til HB Care/Flextaxa om, at barnet ikke skal med bus/taxa en specifik dag og afmelder selv den konkrete kørsel. Selskaber kan bede om bekræftelse fra skolen, så sørg for at give Jeanette besked også.
  • Forældrene kontakter klassen og giver dem besked om ændringen.

Ved ferie-kørsel:

• Forældrene melder deres barn til/fra ferie via AULA. Ved særkørsel (herunder kørsel til flere adresser) skal Jeanette ALTID have eksplicit besked om, hvordan kørslen skal foregå i ferien, ellers køres til elevens primære adresse. OBS! Kun hjemtur kl. 16.00 i ferierne.
  • HB Care giver besked om afhentnings- og afleveringstidspunkter til forældrene senest torsdagen i ugen før den pågældende ferie. Sørg for at tjekke tiderne igennem, så I kan spotte eventuelle fejl i tide.
  • Alle ændringer i ferien skal aftales med HB Care direkte. Personalet på skolen kan ikke gøre det.

Ved dag-til-dag ændringer:

• Der laves som udgangspunkt ikke dag-til-dag ændringer, da det forstyrrer de andre elever på ruterne meget.
  • Forældrene kontakter skolen eller Jeanette direkte via AULA/mail med ønske om ændring.
    Jeanette kontakter HB Care/Flextaxa via telefon eller mail. I samarbejde mellem Jeanette og vognmand afgøres, om det er muligt at imødekomme ønsket om ændring.
  • Dag-til-dag ændringer laves kun hvis det både tidsmæssigt og pladsmæssigt er praktisk muligt og forsvarligt.

Ved permanente ændringer:

• Forældrene giver besked til Jeanette om ændringer
  • Efter implementering af ændringerne giver Jeanette besked til de berørte familier om ændringen via AULA
  • Vi har op til 1 uges behandlingstid på permanente ændringer, men implementerer altid så hurtigt som praktisk muligt.

Telefonnummer HB Care: 7070 5043 (vagttelefon: 7191 8193)
Telefonnummer Flextaxa: 7020 2140
Telefonnummer Skovagerskolen: 7587 1200

Mail Jeanette: jeaam@vejle.dk

Procedurer HB Care hjemmeside_1.pdf

Shape Created with Sketch.